2019-2020 e Twinning Projelerimiz

2019-2020 e Twinning Projelerimiz

2019 / 2020 Eğitim - öğretim yılında gerçekleştirdiğimiz eTwinning projelerimiz

05.11.2020 603

 A JOURNEY TO CODİNG WORLD 

(KORHAN TOSUNBAŞ - KEZİBAN TOSUNBAŞ)

06-11-2020

Erken yaşta kodlama eğitimi almaya başlayan çocuklar; zihinsel gelişim, problem çözme becerisi, işlerin planlanması, durumlar arası ilişki kurma ve yeni fikirler üretme konusunda daha çok gelişim göstermektedirler. Çocuklar yapboz birleştir gibi kod bloklarını birleştiriyor, oyunlar, uygulamalar yapabiliyor ve bunun için programlama bilgisine ihtiyaç duymuyor. Sürükle ve bırak yöntemiyle kodlama yaparken hem eğleniyor hem de programlama mühendisliğinin en temel yeteneği olan algoritma geliştirmeye öğreniyorlar.Kodlama öğrenmek insana ; sistematik düşünme, problem çözebilme, olaylar arasındaki ilişkileri görebilme, yaratıcı düşünebilme gibi yetiler kazandırıyor. Bilişimsel düşünme, sadece bilgi ve iletişim teknolojileri alanında değil, fen, matematik, sosyal bilimler gibi diğer alanlarda da öğrencilerin etkin ve verimli düşünmesine destek olur. Bu nedenle öğrencilerimize çağın gerekliliği olan kodlama becerisini öğretmeli ve gelişimine destek olmalıyız.

 

 

 

 

 SUSUZLUĞA SUSAMAM

(YASEMİN ÇELİK )

06-11-2020

Bizler yetişkinler olarak su kullanım alışkanlıklarımızı değiştirmek durumundayız . Ancak çocukların henüz oluşmamış alışkanlıklarını suyu koruyacak şekilde biçimlendirmek projemizin çıkış noktası oldu.projemizle okul öncesi çocuklarımızın gezegenimizdeki değişimlerden haberdar olmalarını özellikle de doğal kaynaklarımızın en önemlisi olan suyumuzun sınırsız bir kaynak olmadığını ve çok dikkatli kullanmamız gerektiğinin farkına varmalarını istiyoruz.Çeşitli etkinlikler yoluyla yaparak yaşayarak öğrenmeyi temel alan bir süreç geçirmeyi amaçlıyoruz.Bu bağlamda suyun ne olduğunu, nerelerde ve ne durumlarda bulunduğunu,nasıl kirlendiğini ve azaldığını,korumak için neler yapabileceğimiz konularında çalışacağız. Aynı zamanda su her şeyin temel bileşeni olduğu için suyu korurken var olan her canlıyı koruyacak bir ekolojik dengeyi de sağlamaya katkı sunmak için ilerleyeceğiz. Bu çalışmalarda okul öncesi eğitimdeki etkinlik türlerinin hepsinden faydalanıp zengin yaşantılar sunmayı amaçlıyoruz     

 

           

 

              DERSİMİZ DRAMA       

                         (AYŞE ERİÇ BÖLGE)                

       

 06-11-2020

Bu proje ile bir öğretim yöntemi olarak kullanılan yaratıcı dramanın planlanan etkinliklerle derslere entegrasyonu sağlanacaktır. Böylelikle hem öğretmenlerin çeşitli drama tekniklerini etkili bir biçimde kullanması sağlanacak hem de öğrencilerin eş zamanlı bir şekilde, oynayarak, eğlenerek kazanımları kazanması sağlanacaktır.

 

 

 

 

                                                                                                                                                  PROBLEM CANAVARI  

     (AYŞE ERİÇ BÖLGE)  

 

06-11-2020Öğrenciler Matematik problemlerini çözememektedirler bunun sebebi olarak çocukların okuduğunu anlamaması,somutlaştıramadığı için de,çözüm üretememesi ve derste kullanılan yöntem ve teknikler olabilir."Problem Canavarı" projemiz ile Çocukların problem çözme becerilerini geliştirebilmek, yaşamlarına adapte edebilmelerini kolaylaştırmak için problemi drama ile canlandırarak,resim çizerek,yazı ile ifade ederek somutlaştırıp problemi çözümü sağlayacak.Böylelikle her çocuğun eğlenerek Problemlere çözüm üretebilmesi ve yaşamına adapte edebilmesi sağlanır.




 S.T.E.A.M-tastic    

  (TUĞBA GÜNGÖR)           

                                                            

13-05-2020Projemiz disiplinler arası işbirliği ile çocukların küçük yaşlarda sahip olduğu yaratıcılığını kullanarak,  problem odaklı çalışmalarını, merak duygularıyla çözümler üretebilmelerini; çocuklarda işbirliği, iletişim, araştırma, bilgiyi gerçek hayatta kullanma becerileri ile çocuklarda yenilikçi, yaratıcı, üretken düşünme becerilerinin gelişimi amaçlanmaktadır.  Projede etkinlikler, STEM anlayışı çerçevesinde proje ortaklarının işbirliği ile belirledikleri aylık temalar üzerinden planlanmıştır.  Her temada disiplinler arası yaklaşımla Bilim, Teknoloji, Sanat, Mühendislik ve Matematik alanında etkinlikler yapılmıştır.