Rehberlik Anlayışımız

20.12.2016 1828

 

Çayırova Ahmet Yesevi  İlkokulu'nda tüm eğitim-öğretim faaliyetleri; pedagojik bakış açısıyla yapılandırılır. Ana sınıfından mezuniyet sürecine kadar tüm öğrenim basamaklarında gerçekleştirilen her çalışma, öğrencilerimizin sosyal-psikolojik gelişimi ve kişisel özellikleri göz önüne alınarak gerçekleştirilir. Okulumuzun sahip olduğu bu özgün bakış açısıyla Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi okul çalışmalarının temel parçası ve önemli bir tamamlayıcısıdır. 

Çayırova Ahmet Yesevi  İlkokulu Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi; kendine güvenen, yaratıcı, sorumluluk anlayışını içselleştirmiş ve dayanışma duygusuna sahip öğrencilerin/bireylerin yaşama kazandırılması amacına yönelik çalışmalar yürütür. Bu eksende rehberlik-danışma faaliyetleri, geliştirici ve süreklilik arz eden bir özelliğe sahiptir. Okul rehberlik çalışmaları ´Sorun´ odaklı değil ´Gelişimsel ve İlişki´ odaklıdır, sadece problem yaşayan öğrencilerin değil tüm öğrencilerin gelişimini esas alır, onların ilişki süreçlerini takip eder. Çalışmalar önleyici çalışmaları da kapsamaktadır. Yaratıcı drama, duyguların ifadesi, anlaşmazlıkların çözümü, empati kurma becerisi, öfkeyi tanıma ve uygun dil ile ifade etme gibi konularda yapılan çalışmalarla tüm öğretim faaliyetleri desteklenir. Evrensel mirasımız olan ve yerel motiflerle tamamlanan "Değerlerimiz" rehberlik çalışmalarında önemli bir yer tutar.

Öğrencilerimizi hayata hazırlama süreci olarak da tanımlayabileceğimiz rehberlik çalışmalarında velilerimiz en önemli paydaşlarımızdır. Başarılı bir eğitimin temeli olarak tanımladığımız okul-öğrenci-aile üçgeninde güçlü bir iletişim ve işbirliğini hedefleyerek; öğrenci gelişimini takip amaçlı düzenli veli görüşmeleri ve veli seminerleri düzenlemekteyiz.